Gizli Freskler Geçmişe Bir Bakış

Antik Meskenler Freskler, Duvar Resimleri, Resimler, Duvar Sanatı Özellikleri Mağara meskenleri Mağara duvarlarındaki resimler Piramitler Piramitlerin içerisindeki duvar resimleri Tapınaklar Mabet duvarlarındaki freskler ve duvar resimleri Saraylar Saray duvarlarındaki freskler ve resimler Öteki yapılar Öteki yapıların duvarlarındaki freskler, duvar resimleri ve resimler II. Freskler Freskler yüzyıllardır varlığını sürdürüyor ve en eski örnekleri MÖ 4. yüzyıla kadar uzanıyor. Başlarda mabet ve mezarların duvarlarını süslemek için kullanılıyordu ve ondan sonra kiliselerde ve saraylarda popüler hale geldi. Freskler çoğu zaman varlıklı patronlar tarafınca sipariş ediliyordu ve statülerini ve zenginliklerini göstermenin bir yolu olarak görülüyordu. Freskler çoğu zaman kaygan sıva üstüne boyanırdı ve pigmentler kurudukça sıvaya emilirdi. Bu, yüzyıllarca dayanabilen oldukça dayanıklı bir fotoğraf yaratırdı. Sadece freskler su ve alevden meydana gelen hasara da karşı hassastı ve birçoğu seneler içerisinde kaybolmuştur. 19. yüzyılda kuru sıva üstüne fotoğraf yapmak için yeni bir teknik geliştirildi. Secco adında olan bu teknik, sanatçıların daha kontrollü bir ortamda freskler […]

Gizli Freskler Geçmişe Bir Bakış
Antik Meskenler Freskler, Duvar Resimleri, Resimler, Duvar Sanatı Özellikleri
Mağara meskenleri Mağara duvarlarındaki resimler
Piramitler Piramitlerin içerisindeki duvar resimleri
Tapınaklar Mabet duvarlarındaki freskler ve duvar resimleri
Saraylar Saray duvarlarındaki freskler ve resimler
Öteki yapılar Öteki yapıların duvarlarındaki freskler, duvar resimleri ve resimler

Gizli Freskler: Antik Konutlardaki Duvar Resimleri ve Resimler

II. Freskler

Freskler yüzyıllardır varlığını sürdürüyor ve en eski örnekleri MÖ 4. yüzyıla kadar uzanıyor. Başlarda mabet ve mezarların duvarlarını süslemek için kullanılıyordu ve ondan sonra kiliselerde ve saraylarda popüler hale geldi. Freskler çoğu zaman varlıklı patronlar tarafınca sipariş ediliyordu ve statülerini ve zenginliklerini göstermenin bir yolu olarak görülüyordu.

Freskler çoğu zaman kaygan sıva üstüne boyanırdı ve pigmentler kurudukça sıvaya emilirdi. Bu, yüzyıllarca dayanabilen oldukça dayanıklı bir fotoğraf yaratırdı. Sadece freskler su ve alevden meydana gelen hasara da karşı hassastı ve birçoğu seneler içerisinde kaybolmuştur.

19. yüzyılda kuru sıva üstüne fotoğraf yapmak için yeni bir teknik geliştirildi. Secco adında olan bu teknik, sanatçıların daha kontrollü bir ortamda freskler yaratmasına imkan sağlamış oldu. Secco resimleri reel freskler kadar dayanıklı değildi, sadece yaratılması daha kolaydı ve daha süratli üretilebiliyordu.

Günümüzde freskler hala dünyanın dört bir tarafındaki sanatçılar tarafınca kullanılmaktadır. Amme binalarını ve hususi evleri dekore etmek için popüler bir seçimdir ve muhtelif stillerde ve temalarda bulunabilirler.

III. Değişik Fresk Türleri

Her biri kendine has özelliklere haiz birçok değişik fresk türü vardır. En yaygın fresk türlerinden bazıları şunlardır:

  • Duvar freskleri: Duvara ya da tavana meydana getirilen fresklerdir.
  • Açık oturum freskler: Bunlar, tahta ya da tuval şeklinde bir parça açık oturum üstüne boyanmış fresklerdir.
  • Heykelsi freskler: Bunlar, duvar ya da tavan yüzeyine oyularak ya da yontularak açılan fresklerdir.
  • Gömme freskler: Bunlar, renkli cam ya da taş parçalarının duvar ya da tavan yüzeyine yok olmasıyla açılan fresklerdir.

Değişik fresk türleri, tabiatın realist tasvirlerinden insan ruhunun soyut tasvirlerine kadar muhtelif değişik efektler yaratmak için kullanılabilir. Freskler ek olarak hikayeler bahsetmek, mesajlar iletmek ya da yalnız bir alanı dekore etmek için de kullanılabilir.

Gizli Freskler: Antik Konutlardaki Duvar Resimleri ve Resimler

IV. Fresklerde Kullanılan Malzemeler ve Teknikler

Freskler, boyanın duvarın yüzeyine gömülmesini elde eden kaygan sıvaya pigmentler uygulanarak oluşturulur. Bu, elementlere dayanabilen dayanıklı ve uzun ömürlü bir sanat eseri yaratır.

Fresklerde kullanılan en yaygın malzemeler kireç, kum ve sudur. Kireç, pigmentleri yerinde tutan bağlayıcı madde olan kalsiyum hidroksit kurmak için suyla reaksiyona giren bir kalsiyum oksit türüdür. Boyanın duvara yapışmasına destek olan pürüzlü bir yüzey kurmak için karışıma kum eklenmiş olur. Boyayı inceltmek ve uygulamasını kolaylaştırmak için su kullanılır.

İlgili İçerikler  Saray Görkemi Antik Mimarinin Zengin Tasarımları

İki ana fresk türü vardır: buon fresco ve secco fresco. Buon fresco, pigmentlerin kaygan sıvaya uygulanmış olduğu geleneksel fresk boyama yöntemidir. Secco fresco, pigmentlerin kuru sıvaya uygulanmış olduğu daha azca dayanıklı bir tekniktir.

Freskler, tapınaklar, saraylar ve mezarlar dahil olmak suretiyle muhtelif antik konutlarda bulunabilir. Çoğu zaman dini sahneleri, mitolojik figürleri ya da zamanı vakaları tasvir ederler.

Gizli Freskler: Antik Konutlardaki Duvar Resimleri ve Resimler

V. Meşhur Freskler

Dünyanın en meşhur fresklerinden bazıları şunlardır:

  • Vatikan Sarayı’ndaki Raphael’in Atina Okulu
  • Leonardo da Vinci’nin Santa Maria delle Grazie Kilisesi’ndeki Son Akşam Yemeği
  • Vatikan Sarayı’ndaki Michelangelo’nun Sistine Şapeli tavanı
  • Ölümün Zaferi, Yaşlı Pieter Bruegel, Prado Müzesi’nde
  • Hieronymus Bosch’un Museo del Prado’daki Dünyevi Zevkler Bahçesi

Bu fresklerin tamamı sanatın şaheserleridir ve yüzyıllardır insanoğlu tarafınca hayranlıkla izlenmektedir. Bu tarz şeyleri yaratan ressamların kabiliyet ve sanatının bir kanıtıdırlar ve yaratıldıkları çağın kültürüne ve evveliyatına dair bir bakış sunarlar.

Gizli Freskler: Antik Konutlardaki Duvar Resimleri ve Resimler

VI. Fresklerin Önemi

Freskler birçok nedenden ötürü önemlidir. Bu tarz şeyleri yaratan toplumların zamanı ve kültürü hakkındaki kıymetli bilgiler sağlayabilirler. Ek olarak seyircilere esin verip onları neşelendirebilecek güzel sanat eserleri de olabilirler. Ayrıca, freskler duvarları hasardan koruyarak bir binanın ya da sitenin tarihini korumaya destek olabilir.

Fresklerin en mühim yönlerinden biri, onları yaratan toplumların zamanı ve kültürü hakkındaki düşünce verme yetenekleridir. Freskler çoğu zaman bir topluluğun tarihli mühim vakaları, mesela savaşları, dini törenleri ya da siyasal vakaları tasvir eder. Ek olarak, insanların kıyafet seçimi, yedikleri yiyecekler ve hayatlarını yaşama biçimleri şeklinde bir topluluğun toplumsal gelenekleri ve inançları hakkındaki data sağlayabilirler.

Freskler, zamanı değerlerinin yanı sıra güzel sanat eserleri de olabilir. Freskler, seyircilere esin verip onları neşelendirebilecek çarpıcı sahneler yaratmak için çoğu zaman canlı renkler ve kompleks detaylar kullanır. Freskler, kiliselerden ve tapınaklardan saraylara ve hususi evlere kadar muhtelif ortamlarda bulunabilir. Ek olarak gerçekçiden soyuta kadar muhtelif stillerde bulunabilirler.

En son, freskler duvarları hasardan koruyarak bir binanın ya da sitenin tarihini korumaya destek olabilir. Freskler, bir duvara ince bir sıva tabakası uygulanarak ve ondan sonra sıva hala ıslakken üstüne boyanarak oluşturulur. Bu muamele, boya ile duvar içinde kalıcı bir bağ oluşturarak duvarı hasardan korumaya destek sağlar. Freskler ek olarak bir binayı rüzgar ve yağmur şeklinde unsurlardan korumaya destek olabilir.

Freskler kültürel mirasımızın mühim bir parçasıdır ve geçmişe dair kıymetli içgörüler sağlayabilirler. Ek olarak bizlere esin verebilecek ve bizi yüceltebilecek güzel sanat eserleri de olabilirler. Ayrıca, freskler duvarları hasardan koruyarak bir binanın ya da sitenin tarihini korumaya destek olabilir.

VII. Çağıl Sanatta Freskler

Freskler 20. yüzyılın başlarından beri çağdaş sanatta kullanılmaktadır. Çağıl fresklerin en meşhur örneklerinden bazıları şunlardır:

  • Diego Rivera’nın Mexico City Güzel Sanatlar Sarayı’ndaki duvar resimleri (1922-1928)
  • Pablo Picasso’nun Guernica’sı (1937)
  • Jackson Pollock’un Duvar Resmi (1943)
  • Mark Rothko’nun Seagram Duvar Resimleri (1958-1959)
İlgili İçerikler  Chansonnier'in Müzikten Esinlenen Tuval Orta Çağ Sanat Eseri

Çağıl freskler çoğu zaman renk, yoldam ve mevzu kullanımında geleneksel fresklerden fark eder. Ek olarak duvarlar, tavanlar ve hatta zeminler dahil olmak suretiyle muhtelif yüzeylerde de oluşturulabilirler.

Freskler, çağdaş sanatçılar tarafınca dünyaya dair kendi benzersiz vizyonlarını anlatım etmek ve toplumsal ve politik meseleler hakkındaki yorum yapmak için kullanılmıştır. Ek olarak, her yaştan insanoğlunun keyif alabileceği güzel ve esin verici sanat eserleri yaratmak için de kullanılmıştır.

Fresk Iyi mi Yapılır

Freskler, kaygan sıvaya pigment uygulanarak açılan bir duvar resmi türüdür. Pigmentler ondan sonra sıvaya emilir ve kalıcı bir imaj oluşturur. Freskler, en eski fotoğraf biçimlerinden biridir ve yüzyıllardır kiliselerin, sarayların ve öteki binaların duvarlarını süslemek için kullanılmıştır.

Fresk yapmak, dikkatli planlama ve tatbik gerektiren kompleks bir süreçtir. İlk adım, bir kat sıva uygulayarak duvarı hazırlamaktır. Sıva pürüzsüz ve çatlak ya da kusurlardan arınmış olmalıdır. Sıva kuruduktan sonrasında sanatçı boyamaya başlayabilir.

Freskler çoğu zaman öğütülüp suyla karıştırılan naturel pigmentler kullanılarak boyanır. Pigmentler bir fırça ya da başka bir enstruman kullanılarak sıvaya uygulanır. Sanatçı, sıva ivedi kurumuş olduğu için süratli çalışmalıdır. Sanatçı oldukça uzun zaman çalışırsa, pigmentler sıvaya emilmez ve fotoğraf mahvolur.

Freskler güzel ve dayanıklı bir sanat biçimidir. Yüzyıllarca dayanabilirler ve herhangi bir binaya bir güzellik dokunuşu katabilirler. Fresk yapmayı öğrenmekle ilgileniyorsanız, çevrimiçi ve kütüphanelerde birçok kaynak mevcuttur.

Fresklerin Bakımı ve Onarımı

Freskler, kaygan sıvaya pigment uygulanarak açılan bir duvar resmi türüdür. Bu muamele, boya ile sıva içinde kalıcı bir bağ oluşturarak freskleri en dayanıklı duvar sanatı biçimlerinden biri haline getirir. Sadece freskler tekrar de muhtelif faktörlerden zarar görebilir, bunlar içinde şunlar bulunur:

Su hasarı: Freskler oldukça uzun zaman neme maruz kalırsa su hasarına maruz kalabilir. Bu, pigmentlerin sıvadan ayrılmasına ve çatlama ve dökülmeye yol açabilir.
Isı uç noktaları: Freskler aşırı sıcaklıklardan da zarar görebilir. Yüksek sıcaklıklar pigmentlerin solmasına niçin olabilirken, düşük sıcaklıklar sıvanın çatlamasına niçin olabilir.
UV radyasyonu: Freskler ek olarak UV radyasyonundan meydana gelen hasara karşı hassastır. Bu, pigmentlerin solmasına ve sıvanın hassas hale gelmesine niçin olabilir.
Kirlilik: Freskler, kuruluş ve toz şeklinde havadaki kirleticiler tarafınca zarar görebilir. Bu kirleticiler fresklerin yüzeyine yerleşebilir ve kirlenmelerine ve renklerinin solmasına niçin olabilir.

Fresklerin hasardan korunması için, bu faktörlere maruz kalmalarını en aza indirmek için adımlar atmak önemlidir. Fresklerin bakımı için birtakım ipuçları şunlardır:

Freskleri nemden uzak tutun. Fresk, su baskınına ya da su hasarına maruz kalabilecek bir alanda bulunuyorsa, onu korumak için adımlar atmak önemlidir. Bu, freskin etrafına su geçirmez bir bariyer yerleştirmeyi ya da daha kuru bir yere taşımayı içerebilir.
Fresklerin bulunmuş olduğu odadaki sıcaklığı ve nemi deneyin. Freskler serin ve orta düzeyde rutubet oranına haiz bir odada tutulmalıdır. Bu, pigmentlerin solmasını ya da sıvanın çatlamasını önlemeye destek olacaktır.
Freskleri UV radyasyonundan koruyun. Freskler, güneşin zararı dokunan ışınlarından korunmak için UV koruyucu bir kaplama ile kaplanmalıdır. Bu kaplama ustalaşmış bir konservatör tarafınca uygulanabilir ya da kendin yap kiti olarak satın alınabilir.
Freskleri tertipli olarak paklayın. Freskler leke, toz ve öteki kirleticileri temizlemek için tertipli olarak temizlenmelidir. Bu, yumuşak bir fırça ya da nemli bir bezle yapılabilir.

İlgili İçerikler  Şiirsel Kesinlik Neoklasik Kompozisyonun Sanatsal Dili

Bu ipuçlarını takip ederek fresklerinizi koruyabilir ve uzun seneler süresince en iyi görünümlerini koruyabilirsiniz.

S: Freskler nelerdir?

A: Freskler, kaygan sıvaya pigment uygulanarak meydana getirilen bir duvar resmi türüdür. Pigmentler sıvaya emilir ve kalıcı bir imaj oluşturur.

S: Fresklerin tarihçesi nelerdir?

A: Freskler yüzyıllardır kullanılmaktadır ve birçok antik kültürde bulunur. Fresklerin en eski örneklerinden bazıları, MÖ 15.000’e kadar uzanan İspanya’nın Altamira mağaralarında bulunabilir.

S: Fresklerin değişik türleri nedir?

A: İki ana fresk türü vardır: buon fresco ve secco fresco. Buon fresco, pigmentlerin kaygan sıvaya uygulanmış olduğu geleneksel fresk boyama yöntemidir. Secco fresco, pigmentlerin kuru sıvaya uygulanmış olduğu daha azca dayanıklı bir tekniktir.



Tuna Yazıcı, teknoloji ve dijital medya konularında derin bir bilgiye sahip olan bir blog yazarıdır. Bilgisayar mühendisliği eğitimi almış ve uzun yıllar teknoloji sektöründe çalışmış olan Yazıcı, şimdi Cesdom.com üzerinden bilgi ve deneyimlerini paylaşmaktadır. Tutkulu bir teknoloji meraklısı olarak, okuyucularına en güncel ve ilgi çekici içerikleri sunmayı hedeflemektedir.

  • Toplam 162 Yazı
  • Toplam 0 Yorum
Benzer Yazılar

Şehir Devleti Kronikleri Mezopotamya Kentsel Yaşamının Görsel Turu

Sanat Geçmişi 5 saat önce

İçindekilerII. Şehir DevletleriIII. Şehir Devleti TürleriIV. Şehir Devletlerinin YönetimiV. Şehir Devletlerinin EkonomisiVI. Şehir Devletlerinin KültürüVII. Meşhur Şehir DevletleriÇağdaş Şehir DevletleriIX. Şehir Devletinde Hayata devam etmenin Yararları Mezopotamya’daki kentsel hayat erken Tunç Çağı’nda, MÖ 3500 civarında başladı. Mezopotamya’daki ilk kentler küçüktü, sadece zaman içinde hızla büyüdüler. Tunç Çağı’nın ortalarında Mezopotamya’da her biri on binlerce nüfusa haiz düzinelerce kent vardı. Mezopotamya şehirleri tecim, alışveriş ve kültür merkezleriydi. Ek olarak çivi yazısı da dahil olmak suretiyle en eski makale sistemlerinden bazılarının da eviydi. Mezopotamya şehirleri ek olarak Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam şeklinde dünyanın en eski dinlerinden bazılarının doğum yeriydi. Mezopotamya şehirleri bununla birlikte Sümer, Akad, Babil ve Asur medeniyetleri de dahil olmak suretiyle dünyanın en eski medeniyetlerinden bazılarının da merkeziydi. Bu medeniyetler sanat, mimari, edebiyat ve bilime mühim katkılarda bulunmuş oldu. Mezopotamya şehirleri Geç Tunç Çağı’nda geriledi, sadece mühim tecim ve kültür merkezleri olmaya devam ettiler. Mezopotamya şehirleri sonucunda MÖ 1000 civarında Erken […]

Kırsal Gerçekler Amerikan Çiftlik Hayatını Tasvir Etme Sanatı

Sanat Geçmişi 2 gün önce

İçindekilerII. Kırsal Amerikan Çiftlik Yaşamının YararlarıIII. Kırsal Amerikan Çiftlik Yaşamının ZorluklarıIV. Kırsal ABD’da Hayat Maliyeti5. Kırsal Amerikan Çiftliği Iyi mi Başlatılır6. VII. Kırsal Amerikan Çiftliğinde Iyi mi Para KazanılırKırsal Amerikan Çiftlik Yaşamının GeleceğiIX. Kırsal Amerikan Çiftlik Yaşamı Hakkındaki SSS II. Kırsal Amerikan Çiftlik Yaşamının Yararları III. Kırsal Amerikan Çiftlik Yaşamının Zorlukları IV. Kırsal ABD’da Hayat Maliyeti V. Kırsal ABD’da Yaşanacak En İyi Bölgeler VI. Kırsal Amerikan Çiftliği Iyi mi Başlatılır VII. Kırsal Amerikan Çiftliğinde Iyi mi Para Kazanılır VIII. Kırsal Amerikan Çiftlik Yaşamının Geleceği IX. Kırsal Amerikan Çiftlik Yaşamı Hakkındaki SSS X. Antet Hususiyet Amerikan çiftlik yaşamı Kırsal, gerçekçilik, tasvir Kırsal Amerikan çiftlik hayatının yararları Pak hava, aleni alan, toplum Kırsal Amerikan çiftlik hayatının zorlukları İzolasyon, fırsat eksikliği, düşük ücret Kırsal ABD’da hayat maliyeti Kentsel alanlara nazaran daha düşük ABD’nın kırsal kesimlerinde yaşanacak en iyi bölgeler Minik kasabalar, olanaklara haiz kırsal alanlar II. Kırsal Amerikan Çiftlik Yaşamının Yararları Kırsal bir […]

Gözlem Sanatı Gerçekçilik Sıradanlığı Nasıl Yakalar

Sanat Geçmişi 2 hafta önce

İçindekilerII. GerçekçilikIII. Gerçekçiliğin ÖzellikleriIII. Gerçekçiliğin ÖzellikleriV. Realizmin TesiriVI. Edebiyatta GerçekçilikVII. Müzikte GerçekçilikFilmimizde GerçekçilikIX. Günümüz Sanatında Gerçekçilik Gözlem Sanatı: Realizmin Sıradanlığa Odaklanması Gözlem Sanatı: Realizmin Sıradanlığa Odaklanması II. Gerçekçilik III. Gerçekçiliğin Özellikleri IV. Gerçekçilik Hareketinin Sanatçıları V. Realizmin Tesiri VI. Edebiyatta Gerçekçilik VII. Müzikte Gerçekçilik VIII. Filmimizde Gerçekçilik IX. Günümüz Sanatında Gerçekçilik Standart Sorular Antet Özellikler Gözlem Sanatı Bayağı olana odaklanın Gerçekçilik Ayrıntılar Bayağı Günlük hayata odaklanın Ayrıntılar Gerçekliğin doğru tasviri Odak Detaylara dikkat II. Gerçekçilik “Gerçekçilik” kavramı çoğu zaman gündelik yaşamı realist bir halde tasvir eden bir sanat tarzını tarif etmek için kullanılır. Sadece terim, gerçeklerin ve kanıtların önemini vurgulayan felsefi yahut politik bir bakış açısını tarif etmek için de kullanılabilir. Bu anlamda gerçekçilik, çoğu zaman fikirlerin ve ideallerin önemini vurgulayan felsefi yahut politik bir perspektif olan idealizmle karşılaştırılır. Gerçekçiliğin zamanı uzun ve karmaşıktır, sadece antik dünyaya kadar uzanabilir. MÖ 5. yüzyılda, Yunan felsefeci Platon, fikirler dünyasının görünüşler dünyasından daha […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele